Zárszóként


   Remélem, segítettem valakinek a blogommal. Remélem, láttok benne fantáziát. Ne gondoljátok azt, hogy én tökéletesen tudom mit, mikor, hogyan kell csinálni, hogy a párkapcsolat működőképes legyen. Én is hibáztam már egy jó párszor, és ezért is gondoltam arra, hogy létrehozok egy ilyen blogot. Elkészítem, és megállás nélkül kérdezek. :) Tehát senkinek sem akarom megmondani, mit, hogyan csináljon a kapcsolatával, én csak kérdeztem. 
   De még leírok Nektek valamit: nemrég meséltek nekem egy szerelmes párról. A fiú úgy viselkedik a lánnyal, mintha a lány a rabszolgája lenne. Sőt, „szebbnél-szebb” bókokat szaval el neki, miszerint olyan kövér, mint egy tehén, pedig a lány rendkívül vékony alkat, szidja a lányt minden miatt. Szóval semmit sem értékel, amit a lány tesz érte. A lány mégis szereti őt, és nem hagyja el. Pedig ismerőseim már többször beszéltek a lánnyal, próbálták jobb belátásra bírni, de kevés sikerrel… Egy közeli ismerősömtől azt hallottam, hogy a párkapcsolatok sorsa a felek viselkedésén múlik. Véleményem szerint ez egy elgondolkodtató hozzáállás.  Ezt az álláspontot Popper Péter fogalmazta meg.  Szerinte normálisan kell viselkedni a másikkal. Nos, az előbb említett példa jól mutatja, hogy ez pusztán nem elég!
A történet elmesélésével az volt még a célom, hogy rámutassak arra a tényre, amit valószínűleg mindenki tud: mindig a párkapcsolatot átélő személynek kell tudnia milyen társra vágyik, saját magának kell döntenie. Neked kell döntened a párkapcsolatod minőségéről és milyenségéről. Te éled át a pozitív és az esetlegesen felmerülő negatív élményeket. Neked kell azt a szituációt, amit éppen átélsz külső szemlélőként vizsgálnod. Persze ez nem túl könnyű, de ha megszaporodnak a negatív dolgok, akkor viszont muszáj! Tapasztalatból mondom. Tehát neked kell tudnod, mit is akarsz, hogyan is érzel. Neked kell tudnod, hogy jó-e az neked, ha úgy bánnak veled, ahogy. Neked kell tudnod, hogy olyan párkapcsolatban élsz-e, mint amilyenre mindig is vágytál.  Neked kell tudnod, hogy milyen is akarsz lenni a párkapcsolatban: a kedvesség hercege/királynője akarsz-e lenni, vagy épp kötözködni, veszekedni akarsz-e egyfolytában. Más úgysem tudja neked elmondani. Más nem tudja neked megmondani hogyan is érzel, mit is akarsz, mire vágysz. Néha muszáj egy kicsit kívülről szemlélni a párkapcsolatot. Néha muszáj saját magaddal leülni beszélgetni, és átértékelni az életed!
Ha az a szerelem, ami közted és kedvesed között van olyan biztos, és eltiporhatatlan, mint a képen(*) látható kis természeti csoda, akkor vigyázz rá, beszélj vele mindenről és „hordozd a tenyereden” az illetőt, és ő is bánjon Veled hasonlóképp. :)
(*) A képet Csókási Richárd fotózta. A blogot nem ő készítette, én csak elkértem tőle a képet, mert úgy gondoltam, az pont ide illik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése